Organizatorzy spotkania:
- Stowarzyszenie Architektów Polskich - Oddział Katowice
- Akademia Sztuk Pięknych w Katowicach
- Cityboard Media
serdecznie zapraszają na dyskusję panelową:
19 listopada 2007, godz. 18.00 /poniedziałek/
"Informacja wizualna i reklama w przestrzeni publicznej miast"- aspekty prawne, finansowe, architektoniczne (spotkanie architektów, przedstawicieli agencji reklamowych, przedstawicieli samorządów).
Miejsce: Kawiarnia Wielofunkcyjna Galeria Rondo Sztuki w Katowicach, Rondo im. Gen. Jerzego Ziętka 1
W dyskusji udział wezmą:
- Robert Załupski (prowadzenie)
- Adam Czyżewski (prowadzenie)
- Marian Oslislo, rektor ASP Katowice
- Justyna Kucharczyk, ASP Katowice
- Oskar Grąbczewski, V-ce Prezes SARP O/Katowice
- Marta Bryła, Pełnomocnik Cityboard Media
- Lech Kaczoń, Prezes Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej
- przedstawiciele UM Katowice
"Informacja wizualna i reklama w przestrzeni publicznej miast"
Celem spotkania jest omówienie zasad funkcjonowania systemów informacji miejskiej i reklamy w przestrzeni miejskiej. Organizatorzy spotkania chcą podjąć konstruktywną, interdyscyplinarną dyskusję, w trakcie której zostaną poruszone problemy dotyczące miejsca reklam w przestrzeni miejskiej i ich wpływu na architekturę.
Główne bloki tematyczne spotkania:
- Współistnienie informacji miejskiej i reklamy w przestrzeni miejskiej
- Ład architektoniczny w mieście i miejsce reklam w przestrzeni miejskiej
- Wpływ reklamy na architekturę
- Jakość i ilość reklam, a czytelność przekazu
- Zasady prawne i ich przestrzeganie
- Reklama jako integralna część miejskiego środowiska
- Reklama zewnętrzna w Katowicach - diagnoza i kierunki zmian
- Reklama, a ład architektoniczny i estetyka przestrzeni
- Wizja i strategia rozwoju miasta - plany zagospodarowana przestrzennego
- Istniejące prawo i jego egzekwowanie
- Rewolucja czy ewolucja
- Reklama, informacja, nośniki i elementy małej architektury, a tożsamość miejsca
- Informacja miejska - indywidualny charakter tablic i sytemu informacji, integralnie związany z charakterem i historią miasta
- Informacja miejska, a bezpieczeństwo
- Globalizacja świata reklamy - międzynarodowe koncerny mediowe, uniwersalne systemy formatów i rodzajów reklam, światowe marki i te same kampanie reklamowe i plakaty
- Reklama uwzględniająca kulturowo-cywilizacyjne aspekty - różne etapy rozwoju ekonomicznego w poszczególnych krajach, miastach, zróżnicowane prawo i jego przestrzeganie, różna wrażliwość odbiorców i sposób funkcjonowania w mieście, potencjał finansowy branży)