BDA-SARP 2016

Data dodania: 23.06.2016 | Aktualizacja: 23.06.2016, 23:40:19

FINAŁ POLSKO-NIEMIECKIEJ NAGRODY INTEGRACYJNEJ BDA-SARP 2016
BERLIN, 17-20 CZERWCA 2016

Tegoroczny Finał Dorocznej Polsko-Niemieckiej Nagrody Integracyjnej BDA – SARP wraz z towarzyszącymi mu tradycyjnie warsztatami odbył w dniach 17-20 czerwca br. w Berlinie.
Tematem warsztatów, powadzonych przez arch. Matta Cęckiewicza z BDA, była rewitalizacja obszaru dawnej fabryki lodu, mieszczącej się przy Kopenicker Strasse w Berlinie. Przed każdą z czterech międzynarodowych, polsko – niemieckich grup postawiono zadanie, wymagające spojrzenia na zagadnienie z innej perspektywy.
Dzięki warsztatom osiągany zostaje najważniejszy cel Dorocznej Polsko -Niemieckiej Nagrody Integracyjnej BDA-SARP, jakim jest podtrzymywanie dialogu i wymiany doświadczeń, koncepcji i idei pomiędzy młodymi architektami z Polski i Niemiec.
Efekty wspólnej pracy młodych architektów zostały zaprezentowane w DAZ oraz skomentowane przez Jurorów Nagrody.

Część konkursowa Nagrody, podczas której zaprezentowano 18 prac, odbyła się 19 czerwca w siedzibie Bund Deustscher Architekten przy Kopernicker Strasse 48/49.

Jury w składzie: arch. Andreas Denk (BDA, Przewodniczący) arch. Ewa Kuryłowicz (SARP) arch. Jan-Henrik Hafke (BDA), arch. Henning von Wedemeyer  (BDA), arch. Grzegorz Stiasny (SARP) postanowiło przyznać dwie równorzędne nagrody główne, każda w wysokości 1250 E :
Panu arch. Wojciechowi Cebuli z Politechniki Wrocławskiej za pracę Art House. 500+1. Building as a social-political manifesto wykonaną pod kierunkiem dr inż. arch. Ady Kwiatkowskiej

Nagroda została przyznana za: „radykalne połączenie architektury ze sztuką. Autor stworzył wariację na temat „formy otwartej”, która była jednym z symboli radykalnych tendencji idealistycznych w architekturze modernistycznej. Projekt pokazuje, że takie podejście teoretyczne (forma otwarta) nadal ma znaczenie w dzisiejszej praktyce projektowej. A struktura sztywnej siatki przestrzennej zaproponowana przez autora paradoksalnie stwarza dobre warunki do korzystania z wolności wyrazu artystycznego i swobodnego korzystania z przestrzeni publicznej.”

oraz Panu arch. Royowi Herzogowi z FH Potsdam za pracę pod tytułem The Genius Loci of the Hopfenmarkt (Hamburg) wykonaną pod kierunkiem Prof. Dr. Martiny Abri

Nagroda została przyznana za: „zrozumienie przestrzeni miejskiej jako następstwa wielu warstw, ułożonych przez upływający czas.
Zachowanie istniejących struktur architektonicznych w ich warstwach staje się podstawą do jednoznacznego zaprojektowania nowego założenia.
Projekt Roya Herzoga został gruntownie opracowany również z teoretycznego punktu widzenia. Podpowiada sposoby na uporanie się z „historyczną amnezją” powodowaną przez konflikt żarłocznego kapitalizmu z wartościami których oczekujemy od historycznego kontekstu przestrzeni miejskiej.”

Jury postanowiło również przyznać specjalne wyróżnienie, w wysokości 500 euro
Pani arch. Zhen Zhang z RWTH Aachen za pracę pod tytułem Isle of Islay – Nature Observatory. Remembrance of a Forgotten Treaty between Man and Nature wykonaną pod kierunkiem Prof. Anne-Julchen Bernhardt oraz Prof. Axela Sowy

Ponadto Jury przyznało 2 wyróżnienia
Panu arch. Matthiasowi Faulowi z Universität Kaiserslautern za pracę pod tytułem WHAT YOU WANT 3. An interim opera for the Staatstheater Stuttgart, wykonaną pod kierunkiem apl. Prof. Dr. Matthiasa Castorpha

oraz Panu arch.  Jannisowi Rennerowi z HTWG Konstanz za pracę pod tytułem Teatro Oficina taken further- about the non-existance of public space in São Paulo, wykonaną pod kierunkiem Prof. Myriam Gautschi.


Autorem zdjęć z uroczystości jest Pan Leon Lenk.
Autorem zdjęć z warsztatów jest Pan Matt Cęckiewicz.

Udostępnij na:

Załączniki


REKLAMA
Wiśniowski

Bolix

Partnerzy SARP:
BP2 Budimex Equitone ESS Audio Jaga Kone Norlys Polflam Renson Schueco Wiśniowski
Powrót na górę